joi, 6 mai 2010

Ce îmi face plăcere? (exercițiul 5)

Mi-a plăcut exercițiul acesta pentru că mi-a stimulat imaginația și simțurile, dar și pentru că am realizat din nou faptul că oamenii mulțumiți și fericiți sunt și cei mai plăcuți "la vedere". N-am zis nimic, știu, dar ce voiam să sublinez este faptul că sunt sute și mii de lucruri mici și mari care ne fac fericiți și pe care le neglijăm, concentrându-ne mai degrabă pe lucrurile care ne irită, care ne nemulțumesc și care defapt ne fac să ne simțim mizerabili zi de zi.
Eu am să dau 15 exemple de lucruri care îmi fac plăcere:

  1. Să umblu desculță în iarba proaspăt tunsă și să rămân cu tălpile verzi și miros de "proaspăt".
  2. Mirosul de pâine caldă, prăjitură cu scorțișoară sau orice alte patiserii care cresc în cuptor.
  3. Suculentă, cu o textură grozavă de tăiței, plină de nucă și miere de "dă peste", prăjitura Kataif.
  4. Să mă trezesc târziu după o seară plăcută, zâmbind, să deschid geamul să las să intre soarele și aerul proaspăt, și să îmi arunc capul înapoi pe pernă.
  5. Să mă pierd în librării citind despre lucruri despre care nu știu nimic.
  6. Să cumpăr flori crescute la colțul casei de la tantile care vând flori pe la colțurile din centru.
  7. Să mă plimb în ploaie sau după, când praful e ud și pământul e moale.
  8. Să beau cafea pe o terasele din Piața Matei și să mă uit cum copiii fugăresc porumbeii și cum damele cu tocuri nepotrivit de înalte se împiedică de dale.
  9. Să sting tot ce arde în mintea mea odată cu primul reflector care se aprinde pe e scena teatrului și odată cu primul actor care intră în lumină pentru a-și lua în primire spațiul.
  10. Să ascult radio Guerilla în mașină.
  11. Să scriu caligrafic non-sensuri cu penița cea mai subțire și cerneala cea mai închisă la culoare.
  12. Să fac propriul meu calendar de perete - cât mai mare și cât mai bogat colorat (*nu pentru că aș fi foarte organizată, ci doar pentru că... îmi place să-mi construiesc propriul calendar).
  13. Părul ud, pe spate, după duș.
  14. Să împachetez cadouri alegând 2-3 culori de panglică, să le asortez cu hârtia de împachetat și să improvizez alte niMICuri agățabile (un baton de scorțișoară, o bucată de sârmă modelată frumos, un fir de floare etc.)
  15. Să mă simt obosită dar satisfăcută după o zi "productivă", să intru sub plapuma "pufoasă" de puf și să adorm cu capul îngrămădit între cele două perne, ascunsă în lenjeria de pat proaspăt schimbată, mirosind a frumos.

Și lista ar putea continua probabil la nesfârșit, pentru că viața este o sursă nesfârșită de plăceri mari și mici. Uneori doar înșirându-le ne dăm seama cât de multe sunt, defapt.

Un comentariu:

EmA Cod spunea...

i simply like!