sâmbătă, 13 octombrie 2007

vremea tranzitiei

ca tot clujeanul, m-am dus si eu "la mol" sa vad unde gasesc "di tate". nu ca tot clujeanul, stau la doi pasi. mi-am zis: daca e multa lume, vin acasa! multa lume a fost, si eu n-am venit acasa.

a dat occidentul peste noi! acum pofta aceea de "glamour", de vitrine mari de sticla, haine, mancare, fitze, filme, si firme, toata aceasta salata presarata cu aer conditionat si bai curate... e la sapte minute de patul meu. de mentionat faptul ca intre casa mea si acest mall intins pe 34 de hectare, cu multiplex, 2500de locuri de parcare etc (spuma spumelor)...se cultiva cartofi si "cucuruz".

in drum spre casa ma gandeam la acest concept de "shopping". acum mai putin de 20 de ani, aceeasi oameni intelegeau prin "cumparaturi" ratia de carnita, de smantanica, de unt si painica. acum shoppingul ... COSTA! costa pe toata lumea. atunci (aproape) nimeni nu avea de nici unele. acuma (aproape) toata lumea poate avea (aproape) orice. intrebar ea e masiva, direct proportionala cu marimea mallului: OARE E MAI BINE? nu insinuez nici un raspuns. nu caut explicatii. dar ma intreb cam ce e in sufletul unui om cu un venit mediu, cand intra intr-un magazin care-i ofera un tricou de bumbac la jumate salaru' pe o luna!? vom ajunge si noi sa cheltuim bani pe care nu-i avem?
pe 29 iunie s-a pus "piatra de temelie" a mallului. cum ziceam... l-am vazut 'crescand' cu viteza luminii si cu viteza intunericului din varful patului meu. in octombrie aceasta imesitate plina de bunatati se deschidea publicului. oare chiar nu ne dam seama ca nu e decat o cutie de carton? o casuta pentru papusi?

am vazut multe la mall. nu mi-am dorit nimic. decat o inghetata cu pepene si rom.cand aveti drum la mall, va astept la mine!

Un comentariu:

manuxer spunea...

..pe mine nu ma intereseaza mall-ul, vreau sa te vizitez pe tine.